mandag 23. april 2012

Stil og farger

Jeg søker nette og interiørblader for ideer og inspirasjon til hvordan jeg skal ordne og fikse i lille villaen vår. Jeg har valgt å holde meg til grått og hvitt i huset når det gjelder farger invendig. Kjøkkene er hvitt herregårdskjøkken med sort benkplate,  jeg heller mot hvite fliser på veggen, men den avgjørelsen trenger jeg heldigvis ikke ta enda. Gulvet håper jeg og tror er noe i eike familien. Hadde en veldig STERK drøm om å ha eike grått gulv, men pga trappa går gjennom stua så går ikke dette. Jeg får ikke grå eike trinn i trappa, dette ikke er mulig fra fabrikkens side. Jeg vil ha samme farge i trappa og på gulve, da jeg synes det skaper en mer helhet. Pirk pirk!!

Vi har vært over alt å sett på gulv, men siste ord i saken har faktisk Terje..... Han skal legge gulvet før jeg kommer til stavnger (er litt nervøs)! I gangen skal vi ha fliser i en mørk farge, om de blir fikantete eller rektangulære vites ikke. Terje skal handle også disse før jeg ankommer. Men har sagt hva jeg liker så får se om han hørte etter, eller om det gikk over hode hans;0)


 I dag kjøpte jeg en badematte på H&M life ganske så fornøyd med den. Den skal absolutt være med på flytte lasset vestover:0)
Legg til bildetekst


 nye huset også.






















Skal ha nye kaffekopper og service til frokost og middag, har heldigvis spart en liten pengepott til slike invisteringer. Nytt kjøkken bord og stoler må også anskaffes, har veldig lyst på dette bordet fra Ikea som ikke tar så stor plass. Liker veldig godt rundebord, å med grå stoler hadde dette blitt helt kanon. Får bruke sommeren til å jakte rundt på noe som kan være aktuelt for oss:0)

LIATORP Spisebord IKEA Tilleggsplaten oppbevares lett tilgjengelig under bordplaten når den ikke brukes.
  Har pusset og fikset på en spisegruppe tidligere, men det var heftig mye arbeid så velger nok noe enklere denne gangen. Synes det er veldig kjekt å leke møbelsnekker, men dette spise bordet og stolene tok lang tid og var mye arbeid. Pussing, grunning, maling, av med stoff og nagler og på med nytt stoff. Hadde litt prøving og feiling med kantebånd, men tilslutt fant jeg et som jeg likte veldig godt. Synes det ble knall bra når jeg var ferdig;0)
De ble sogt med god fortjeneste;0)




Angrer litt nå at jeg ikke beholdt de to stolene med armer som jeg kunne brukt i gangen nå. Men jeg har funnet et annet alternativ til de som liker å sitte og ta på seg sko;0) Så får jeg litt plass til luer og votter og den slags under benken. Håper den ikke er for stor hehe må kankje få bygg mester bob (Les: terje) til å snekre en viss denne blir for stor i gangen:0)


 



Mye gøy å ta tak i, gleder meg veldig til å få dille og dulle in our new home;0) Weeee!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar